Εμβόλια αρρώστιες και μυστικά για να μεγαλώσουμε υγειέστατα κοτοπουλάκια



Σήμερα θα σας πω τα δικά μου μυστικά απο την δική μου εμπειρία, για το πως μεγαλώνουμε υγειέστατα κοτοπουλάκια, όπως και τις αρρώστιες τους, αλλά και τα εμβόλια που πρέπει να κάνουμε και αν πρέπει να κάνουμε. Γύρω απο αυτό το θέμα να λέμε τη καθαρή αλήθεια επικρατεί μεγάλη άγνοια. Τόσο μεγάλη που έχω ακούσει μερικούς να κάνουν εμβόλια σε αρρώστιες που δεν υπάρχουν!! χαχα.. φυσικά και αστιεύομαι! Απλώς είναι μερικά εμβόλια που είναι βασικά, και μερικά άλλα που σχεδιάστηκαν περισσότερο για πτηνοτροφικές μονάδες, και ράτσες που είναι πολύ ευαίσθητες σε ασθένειες. Και ένας επαγγελματίας πρέπει να είναι καλλυμένος απο πολλές πλευρές ουτοσώστε να μη χάσει όλα του τα πουλιά με μια αρρώστια.
Τόσα χρόνια που μεγαλώνω κοτοπουλάκια, θα το παραδεχτώ, δεν έκανα ούτε μια φορά εμβόλιο. Όσες συμβουλές και αν σας πω απο εμβόλια, είναι απο όσο έχω δεί και μάθει απο άλλους. Εγώ προσωπικά δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ, και έχω χάσει πουλιά, στο παρελθόν, επειδή δεν έκανα. Θα σας πω τα λίγα που έχω συγκεντρώσει απο την εμπειρία μου, και ξέρω οτι θα σας φανούν τόσο χρήσιμα, εφόσον και θα το έχετε στο μυαλό σας και θα σας βασανίζει σίγουρα.

Τη τελευταία δεκαετία, ίσως και παραπάνω ασχολούμαι αποκλειστικά και μόνο με ντόπια κοτόπουλα! Γνήσια ντόπια κοτόπουλα όμως, όχι εκείνα τα χωριάτικα, που πλασσάρονται δήθεν για ντόπια. Ε λοιπόν σε αυτά τα κοτόπουλα που έχω μεγαλώσει γεννιές και γεννιές, απο κλώσσες, δεν έχω χάσει ούτε ένα κοτόπουλο απο αρρώστια, και δεν έχω κάνει ποτέ ούτε ένα εμβόλιο. Πιστεύω πως το βασικότερο σε μια ράτσα κότας είναι η ανθεκτικότητα. Όσες ράτσες προέρχονται απο χωριά, δεν πιάνουν πολύ κρέας και αυγά, αλλά πέφτουν κλώσσες, και δεν αρρώσταινουν. Αυτά τα χαρακτηριστικά δημιουργούν την ντόπια ράτσα που όλοι ψάχνουμε για κότα.

Αντιθέτως αν πάρουμε κοτοπουλάκια απο κάποια "συμβατική ράτσα". Πχ αν αγοράσουμε αυγά απο ράτσα australorp, leghorn η κάποια άλλη ράτσα παρόμοια, πρέπει να κάνουμε οπωσδήποτε ένα βασικό εμβόλιο! Και είναι αυτό της ψευδοπανώλης, που δίνεται πανεύκολα με σταγόνες στο μάτι. Είναι ένα μπουκαλάκι που το αγοράζουμε σχετικά οικονομικά και έχει 1000 δόσεις, δηλαδή θα μας κρατήσει για πολλά πολλά πουλιά Το δεύτερο βασικό εμβόλιο είναι της βροχίτιδας, το οποίο είναι για το βρόχο το χρού χρού στα πουλιά, μια εξίσου μεταδωτική ασθένεια στο κοτέτσι. Και για τα δύο εμβόλια θα μας ενημερώσει ο κτηνίατρος, όμως να θυμάστε ότι αυτά τα δύο είναι τα βασικά, και απο τη δική μου εμπειρία αυτά σας προτείνω. Αυτά μου πρότειναν και εμένα επαγγελματίες πτηνοτρόφοι.

Εγώ προσωπικά όπως σας είπα δεν κάνω εμβόλια. Υπάρχει και μια άλλη ασθένεια άκρως θανατηφόρα, και ειδικά για νεοσσούς κοτοπουλάκια. Αυτή είναι η λεγόμενη κοκκιδίωση, μια ασθένεια που προκαλλεί αίμα στις κουτσουλιές, όταν πλέον είναι πολύ αργά. Για αυτή την ασθένεια, περιέχεται φάρμακο ήδη ενσωματωμένο μέσα στα φυράματα. Πχ ένα φύραμα αμα διαβάσετε την ετικέτα πίσω γράφει "αντικοκκιδιακό" που είναι και φάρμακο κατά της κοκκιδίωσης μέσα στη τροφή.

Εγώ στα ντόπια κοτόπουλα που εκτρέφω και δεν χρησιμοποιώ εμβόλια, χρησιμοποιώ μια άλλη βιολογική μέθοδο, γιατί η όλη υπόθεση με τα εμβόλια δεν μου αρέσει, πόσο μάλλον όταν θέλω τελείως αγνά αυγά και κρέας!

Δίνω στα κοτοπουλάκια βάμμα πρόπολης σε υγρή μορφή μέσα στο νερό τους. (οπως σας εχω πει μπορείτε να το προμηθευτείτε εύκολα στο τηλέφωνο *******), με τη πρόπολη δεν αναπτύσσονται ασθένειες είναι το καλύτερο που μπορεί να εφαρμόσει κάποιος εντελώς βιολογικά και μέγιστο αποτέλεσμα. Το δουλεύω χρόνια, και ρίχνω απλώς μερικές σταγόνες μεσα στη μικρή ποτίστρα που πίνουν τα πουλάκια. Και δεν κολλάνε τίποτα! Τόσο απλά! Θα δείτε ότι όσο πιο κοντά βρίσκεστε στη φύση, υπάρχουν για όλα φάρμακα τελικά, εντελώς βιολογικά χωρίς καθόλου φάρμακα.
   

1 σχόλιο:

  1. Καλησπέρα έχω κάποιες κότες που μου δείχνουν ότι νυστάζω δεν έχουν όρεξη είναι ζαρωμενες και είναι απομακρυσμενες από τις υπόλοιπες, τι μπορεί να συμβαίνει; έχουν εμβολιαστεί για πανωλη και για βροχητιδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή