Βιταμίνες στις κότες: Παραμύθια για να μας πέρνουν τα χρήματα!



Έφτασαν πολλές στιγμές που στην ανάγκη μου για να σώσω τα κοτόπουλα αγόρασα βιταμίνες τις οποίες πρόσθετα στο πόσιμο νερό των πτηνών. Οι κτηνίατροι που τις προωθούσαν και τις προωθούν χορηγούσαν αλόγιστα αυτές τις βιταμίνες είτε τα πουλιά ήταν άρρωστα η όχι.

Σήμερα αφορμή μου γι αυτή την ανάρτηση είναι τα χρήματα που είχα σπαταλήσει όλες αυτές τις φορές, και το λέω έτσι επειδή ποτέ δεν είδα καμία βελτίωση στα πτηνά μου. Ήταν μια πορτοκαλί σκόνη μέσα σε φακελάκι όμως υπήρχαν και άλλες επιλογές όπως πχ για μικρότερα πουλιά (καναρίνια) που την έδιναν σε υγρή μορφή .

Τυχαίνει να έχω κότες αλλά και καναρίνια, οπότε θα σας μιλήσω για την εμπειρία με όλες αυτές τις βιταμίνες. Δεν έκαναν ποτέ τίποτα, οι κότες δεν γέννησαν ποτέ αυγά οπως υποσχέθηκαν τόσοι κτηνίατροι πριν τις χορηγήσουν, τα κοτοπουλάκια δεν αναπτύσσοταν περισσότερο σε σχέση με μια απλή διατροφή, και καμία αρρώστια δεν έφυγε ως δια μαγείας όπως πάλι έταζαν μερικοί "επιστήμονες".



Ξέρετε ένας κτηνίατρος που δεν έχει ιδέα απο πουλιά, πριν φύγετε απο το κατάστημα πρέπει κάτι να σας πουλήσει οπότεμ επικροτεί το πόσο χρήσιμη και ευεργετική θα ήταν μια βιταμίνη στο νερό για την ευζωία και την ανάρρωση - ίαση του πτηνού!

Φυσικά παιδιά κάτι τέτοιο δεν ισχύει και καμία βιταμίνη δεν μπορεί να σώσει τα πτηνά ούτε απο κοκκιδίωση ούτε απο πανώλη. Αυτό που μπορεί να σώσει τα πτηνά είναι η σωστή διάγνωση και θεραπεία με το κατάλληλο φάρμακο. Δυστυχώς όμως δύσκολα θα βρούμε κάποιον πτηνίατρο που να κατέχει το θέμα. Οι κτηνίατροι ίσως μπορούν να σώσουν ένα σκύλο όμως στα πτηνά περιπλέκονται πολύ τα πράγματα. Οι περισσότεροι δεν μπορούν να μας βοηθήσουν όχι επειδή δεν θέλουν αλλά επειδή δεν μπορούν. Καλύτερα μπορεί να μας βοηθήσει πολλές φορές ένας μεγαλύτερος που έχει χρόνια πουλιά παρά ένας κακός κτηνίατρος.

Αυτά σας τα λέω και ίσως γίνομαι και λίγο πιο απόλυτος απο όσο πρέπει, όμως στο παρελθόν έχω χάσει πολλά πουλιά απο λάθη κτηνιάτρων. Περισσότερα απο λάθη κτηνιάτρων, παρά απο λάθη δικά μου.
Επίσης παρατηρώ πως χορηγούνται πολλές φορές βιταμίνες για αυξηση της ΑΥΓΟΠΑΡΑΓΩΓΗΣ. Εγώ πιστεύω πως με μια σωστή διατροφή, καλαμπόκι σιτάρι, πράσινο, αποφάγια, ψωμιά μπορούν οι κότες να τα πηγαίνουν με διαφορά καλύτερα. Αυτή η διατροφή είναι πραγματικά η ιδανική για να γεννούν οι κότες κάθε ημέρα.




Επιπροσθέτως τα κοτοπουλάκια σε καμία περίπτωση δεν χρειάζονται βιταμίνες σε σκόνη για να αναπτυχθούν. Οι βιταμίνες πρέπει να προέρχονται απο την τροφή τους και όχι απο έτοιμα σκευάσματα.

Εμένα η δική μου προσωπική γνώμη αυτή είναι και βασίζεται στην εμπειρία μου. Ωστόσο άλλοι μπορεί να έχουν άλλη άποψη και δεν διεκδικώ το αλάθητο.


   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου