Τα πάντα για τη διάρροια στις κότες. Η διάγνωση της ασθένειας και οι άρρωστιες



Η διάρροια στις κότες είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ύπαρξη ασθένειας. Από τις κουτσουλιές όσο και αν σας φαίνεται παράξενο μπορούμε να διαγνώσουμε έγκαιρα την ασθένεια και να σώσουμε τα πτηνά. Όταν πηγαίνουμε στο κοτέτσι για να καθαρίσουμε, πάντα πρέπει δίνουμε προσοχή στα περιττώματα και να παρατηρούμε αν αυτά είναι φυσιολογικά η υπάρχουν ίχνη προβλήματος, διάρροιας, αίματος, σκουληκιών κλπ. Οι κουτσουλιές είναι η πρώτη ένδειξη που μας δείχνει μια ασθένεια. Στη συνέχεια αν εξαπλωθεί το πρόβλημα βλέπουμε νωχελικά φουσκωμένα πτηνά και το επόμενο στάδιο είναι ο θάνατος.


Πριν καταθέσω όλες μου τις γνώσεις πάνω στο θέμα, θέλω να σας δείξω με φωτογραφίες πως είναι μια φυσιολογική κουτσουλιά, και πως μια άρρωστη. Αν και είναι λίγο αηδιαστικό, πρέπει να τα γνωρίζουμε, και όταν έρθει η ώρα να καταλάβουμε αμέσως ότι τα πουλιά δεν είναι καλά.

Μια φυσιολογική κουτσουλιά έχει χρώμα πράσινο έως καφέ σκούρο, είναι "συμπαγής", και στην άκρη έχει ένα άσπρο χρώμα, το οποίο υποδουλώνει την εύρυθμη λειτουργία του συκωτιού. Το άσπρο χρώμα είναι τα ούρα που κάνουν οι κότες, και υπάρχουν πάντα σε μια κανονική κουτσουλιά.


ΕΙΚΟΝΑ 1 Μια φυσιολογική κουτσουλιά για κότες που τρώνε σπόρους,
καλαμπόκι σιτάρι
EIKONA 2 Μια φυσιολογική κουτσουλιά για κότες που είναι ελεύθερες
η τρώνε πολλά χόρτα

ΕΙΚΟΝΑ 3 Μια φυσιολογική κουτσουλιά για μια κότα που κλωσσάει


Όταν μια κότα κλωσσάει, λόγω της καθιστικής ζωής και οτι δεν ενεργείτε κάθε ημέρα μπορεί να συσσωρεύσει πολλά περιττώματα στο έντερο της και να τα βγάλει όλα μαζί όταν βγει για να φάει και να πιεί νερό. Μια καλή κλώσσα μπορεί να κρατήσει τα περιττώματα της ακόμη και 2-3 ημέρες, και η εικόνα είναι όπως της εικόνας 3.

Επίσης άλλο ένα δείγμα διάρροιας είναι να υπάρχει πολύ νερό στο εσωτερικό της. Αυτη η μορφή διάρροιας ίσως οφείλεται σε νηστικά πουλιά η πουλιά που δεν τρέφονται σωστά.

ΕΙΚΟΝΑ 4. Διάρροια λόγω πείνας 


Όταν η κουτσουλιά δεν είναι όπως στις παραπάνω φωτογραφίες και έχει εμφανώς πιο λασπώδη μορφή μπορεί καμιά φορά να προκληθεί από μια κακή διατροφική επιλογή. Όπως για παράδειγμα αν η κότα καταπιεί μια μεγάλη σαύρα, η ένα φίδι η οτιδήποτε εξαιρετικά δύσπεπτο τότε η κουτσουλιά να πάρει μια πιο υγρή μορφή, αλλά τις περισσότερες φορές αυτό συμβαίνει λόγω κάποια ασθένειας.

Παρακάτω θα δείτε μερικές φωτογραφίες όταν κάτι δεν πάει καλά. Οι κουτσουλιές αυτές είναι πολύ ανησυχητικές για τα πτηνά και μπορούν να εκδηλώσουν σοβαρές ασθένειες.






Ένα δείγμα ότι τα πουλιά μας έχουν διάρροια και ενδεχομένως κάποια αρρώστια είναι η μυρωδιά όταν πλησιάζουμε στο κοτέτσι. Οι αρρώστιες λόγω των μικροβίων, της υγρασίας, και των μη αφομοιώσιμων στοιχείων οδηγούν σε έντονη δυσοσμία που μυρίζει από μεγάλη απόσταση. Φυσικά όσον αφορά αυτές τις φωτογραφίες δεν μπορώ να σας πω τι ασθένεια είναι, και πρέπει να συμβουλευτείτε κάποιο κτηνίατρο. Μερικές πιθανές εκδοχές νόσου είναι το μυκόπλασμα, πνευμονία, ψευδοπανώλη κλπ.

Αιμα στις κουτσουλιές
Όταν υπάρχει αίμα στις κουτσουλιές η πιο πιθανή εκδοχή είναι η κοκκιδίωση. Για την οποία υπάρχει φάρμακο στα κτηνιατρεία, και αν το δώσουμε τα πουλιά γίνονται αμέσως καλά. Συνήθως αν πούμε στο κτηνίατρο οτι έχουμε αίμα στις κουτσουλιες, μπορεί να μας δώσει άλλο φάρμακο και όχι τις κοκκιδίωσης. Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν, γι αυτό αν δείτε αίμα στις κουτσουλιές στείλτε δείγμα σε κάποιο κτηνίατρο η αλλιώς ζητήστε αυτό για τη κοκκιδίωση.

Εγώ πριν λίγα χρόνια που είχα πουλιά εμπορίου είδα στις κότες αίμα στις κουτσουλιές. Πήγα σε κτηνιάτρους και κανένας δεν μου είπε να πάρω φάρμακο για τη κοκκιδίωση. Αλλος έδινε βιταμίνες, άλλος έδινε baytril, και γενικά ξόδεψα πολλά χρήματα τζάμπα. Μετά απο διάφορες συζητήσεις σε φόρουμς με εμπειρογνώμονες έμαθα μερικά μυστικά και μετάνιωνα την ώρα και τη στιγμή που δεν ζήτησα βοήθεια πρώτα απο αυτούς.

Στο θέμα μας τώρα. Όταν η κουτσουλιά έχει αίμα κατακόκκινο κάπως έτσι, είναι κατα 99% κοκκιδίωση. Η κοκκιδίωση οδηγεί τα πτηνά στο θάνατο αν δεν θεραπευτεί με φάρμακο. Στη πραγματικότητα είναι κάποια παράσιτα που ζουν στο έντερο και το τρυπάνε δημιουργώντας εσωτερικές αιμοραγίες. Δείτε φωτό...





Επίσης όταν μια κότα έχει διάροια λερώνεται στον ποπό της. Δηλαδή καρφώνεται με τη μια οταν πηγαίνουμε στο κοτέτσι. Ωστόσο μια κότα μπορεί να λερωθεί στο ποπό της και λόγω αυγοπαραγωγής, μεγάλης ηλικίας ή μεγάλου μεγέθους. Όπως και να έχει δείτε άλλη μια φωτογραφία άρρωστου πτηνού που έχει λερωθεί στο πίσω μέρος...



Με το συγκεκριμένο άρθρο ελπίζω να βοηθήσω αρκετό κόσμο, και θέλω για άλλη μια φορά να τονίσω πως όλα αυτά που γράφω είναι αποκλειστικά και μόνο δικές μου απόψεις διότι δεν είμαι κτηνίατρος ούτε επιστήμονας. Έχω όμως μεγάλη εμπειρία και εκεί στηρίζεται το άρθρο. Σκοπός μου είναι να βοηθήσω όσο περισσότερο κόσμο μπορώ και τα λάθη που έκανα εγώ παλιά. να μη τα κάνει άλλος σήμερα. Σας ευχαριστώ όλους που με ακούσατε!
   

9 σχόλια:

  1. αγορινα εχω καψα με περιστερια (βουτες) απο παιδι, αλλα εληψε τα τελευται 10 χρονια, τωρα ειμαι55. ασχολουμε τα 4 τελαια χρονια, εχω μπλεξει με αρρωστιες εχω χασει δυο φορες ολη την ομαδα που ητανε αρκετα περιστερια, τωρα μιας και ειδα την σελιδα σου και μπορεσεις να μου πεις για το τελευταιο θεμα που εχω με διαρροια λευκη. εχω κανει ολες τις θεραπειες αν μπορεις να μου γραψεις για την λευκη διαρροια κατι, ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχω μια κότα λερωνενη πίσω με λευκή κουτσουλιά όπως η τελευταία σου φωτογραφία. Πρώτη μέρα σήμερα, ηταν νωχελικη και την έχω απομονωσει. Τι να δώσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. το ξυδι στης κοτες επηρεαζει την αυγοπαραγωγη????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όσες φορές προσπάθησα με φαρμακα για κοκκιδίωση και για σκουλίκια αποτέλεσμα δεν είχα . Προσωπική εμπειρία τζάμπα λεφτα και αυτή τη στιγμη προσπαθώ να τα σώσω αλλά χωρίς αποτέλεσμα μόνο πριν πολλά χρόνια έπαιρνα μια σκόνη για αρρωστιες γενικά για τη γιαγια μου απο ένα καταστημα πτηνών και έσωσε κότες αλλα δυστυχως δεν ξερω την ονομασία του και δεν υπαρχει και το κατάστημα πλεον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι το κόκκινο το ξερω καλά και λέγεται γκαλαμισης..υπαρχει σαν ερυθρομυκινη

      Διαγραφή