Αρρώστια στις κότες. Τι κάνουμε; Τα μυστικά απο την εμπειρία μου



Αρρώστια στις κότες! Πόσα πράγματα, και πόσες έμπειρίες έχω να μοιραστώ μαζί σας. Απο μικρός που ασχολούμαι με τις κότες, έχω χάσει αρκετές φορές ολόκληρο το κοτέτσι μου. Αλλοτε απο ασθένειες άλλοτε απο επίθεση κουναβιού, όμως πλέον έχω πολλά χρόνια να πάθουν κατι κακό οι κότες μου. Και αυτό γιατί πλέον έχω εμπειρία!! Οι ασθένειες είναι το μεγαλύτερο κεφάλαιο. Τόσο μεγάλο, που κανένας δεν πρόκειται να μάθει τέλεια όσες εμπειρίες και να αποκτήσει. Εγώ για παράδειγμα έχω αντιμετωπίσει σχεδόν όλες τις γνωστές αρρώστιες, και έχω μάθει τι φάρμακα πρέπει να δώσω για να τις γιατρέψω!


Θέλω αρχικά να σας πω μια σημαντική συμβουλή. Ένα τραγικό λάθος που κάνουν όλοι. Θα σας πω μια απο τις εμπειρίες μου, για να καταλάβετε πόσο σημαντική είναι η διάγνωση της ασθένειας, στην ώρα της! για να μη κολλήσουν και τα υπόλοιπα πουλιά! Είχα μια φορά 20 κοτούλες μεγαλωμένες απο κλώσσα, ανεμβολίαστες. Ξερετε τα είχα μεγαλώσει απο κοτοπουλάκια μόνος μου! Ξαφνικά μια μέρα, είδα μια απο τις κοτούλες να κάθεται νωχελική. Αμέσως την κατάλαβα και την έβαλα κοντά στις κότες, για να τη φροντίζω. Τις έδινα ασπιρίνη και άλλα φάρμακα απο το σπίτι μπας και γιατρευτεί. Πήγα σε κτηνιάτρους, και μου έδωσαν βιταμίνες και χάπια για σκουλήκια.
Αμέσως μετά απο 2 ημέρες, η ασθένεια πολλαπλασιάστηκε, και μεταδόθηκε με καλπάζουσα μορφή σε όλες τις κότες. Πέθαιναν σχεδόν ακαριαία, δεν προλάβαιναν ούτε να δείξουν ότι αρρώστησαν, για να τα σώσω. Είχαν αίμα στις κουτσουλιές τους και η ασθένεια είχε καθαρά συμπτώματα ΚΟΚΚΙΔΙΩΣΗΣ, μιας ασθένειας που θερίζει τα νεαρά πουλιά, ειδικά σε χώρους με πολύ υγρασία. Δυστυχώς για εμένα κανένας κτηνίατρος, δε γνώριζε να με βοηθήσει. Η περιοχή άλλωστε δεν μου το επέτρεπε. Φάρμακα όμως πήρα μπόλικα, ας μη χρειάστηκαν ποτέ. Έξοδα έκανα πάρα πολλά, και δεν μπόρεσα να σώσω τα πτηνά μου. Αυτά σας τα λέω με μεγάλη αγανάκτηση. Διότι αν βρεθείτε σε αυτή τη θέση, θα καταλάβετε ότι αν έχετε συνεργασία με έμπειρο πτηνίατρο, δεν θα μπορείτε να καταλάβετε έυκολα την ασθένεια που νοσσούν τα πτηνά. Και για να μάθετε τι έχουν πρέπει να γίνει εξέταση στα ίδια τα πουλιά, όχι περιγραφές απο το τηλέφωνο.

Θα σας πω μια άλλη εμπειρία μου πρίν λίγα χρόνια. Είχα αγοράσει απο ζωοτροφάδικο της περιοχή μου περίπου 40 κότες. Τις μεγάλωσα και μετά απο 6 μήνες, καθώς καθάριζα το κοτέτσι, βλέπω αίμα στις κουτσουλιές. Αμέσως τρέχω να δώ ποιά κότα είναι άρρωστη, και δεν υπήρχε ούτε μια με κάποιο εξωτερικό σύμπτωμα. Και έτσι μη έχοντας λύση... Πήρα την έσχατη λύση! Αποφάσισα να σφάξω τις περισσότερες κότες, για να μην τη πάθω όπως τη προηγούμενη φορά.

Όσες κότες κράτησα, δεν αρρώστησαν ποτέ, και όσες σφάχτηκαν το κρέας τους είναι μια χαρά. Στη τροφή τους βέβαια έδινα σκόρδα κρεμμύδια και ξύδι. Πολλές φορές μάλιστα καθώς φτιάχνω το φύραμα, παίρνω ένα μπόλ, μουσκέβω ψωμιά και ρίχνω σκόρδο κρεμμύδι, λίγο ξύδι, βάμμα πρόπολης μέσα στο νερό τους. Και πλέον δεν έχει ξανα αρρωστήσει κότα. Οι αρρώστιες έχουν γίνει παρελθόν. Μόνο απο τα κρυώματα προσέχω, ειδικά όταν έχω μικρά κοτοπουλάκια που είναι πολύ ευαίσθητα. Βέβαια πάντα τους δίνω πρόπολη μέσα στο νερό.

Όσον αφορά τις αρρώστιες συμβουλεύω όποιον δεί άρρωστη κότα αμέσως να λάβει σοβαρά μέτρα. Αν αρρωστήσει μια, δεν ρισκάρουμε τη σβάζουμε χωρίς δεύτερη σκέψη, πρίν κολλήσει και τις άλλες κότες. Μια άρρωστη κότα να ξέρετε είναι εστία μολύνσεως ακόμη και απο τον αέρα, αλλά κυρίως απο το νερό που πίνει. Καλή απολύμανση στο κοτέτσι, και πρόληψη με τις τροφές που είπαμε παραπάνω και δεν θα έχετε πρόβλημα.
   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου