Οι κότες πετάνε έξω απο το κοτέτσι στο φράχτη. Πως τις κλείνουμε οριστικά; Ο δικός μου τρόπος



Στα τόσα χρόνια που ασχολούμαι με τις κότες, αντιμετώπιζα πάντα το ίδιο πρόβλημα. Οι κότες που το έσκαγαν εξω απο τη περίφραξη, και ο τρόπος να τις κλείσω μέσα στο κοτέτσι, για να μη τις φάει κουνάβι ή αλεπού. Ξέρετε απο την εμπειρία μου, όσες κότες, πετάνε έξω, μετά το βράδυ μπορεί να κουρνιάσουν έξω και να τις φάνε τα "ζλάπια" (άγρια ζώα) που λέμε και στο χωριό μου. Όμως το να πετάει η κότα έξω απο το φράχτη δημιουργεί και άλλα προβλήματα. Πχ αν υπάρχουν μικρά κοτοπουλάκια, κήπος με ντομάτες και λαχανικά, που δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να πλησιάσει κότα.

Καταρχήν να πούμε ότι οι κότες με τα μάτια τους δεν βλέπουν και τόσο καλά το ύψος που έχει ο φράχτης. Συνεπώς όποια κότα βγαίνει εκτός περίφραξης, έχει μάθει κάποιο κόλπο, και αν δεν τις κόψουμε τον αέρα σύντομα, είναι πολύ πιθανό να μάθουν το κόλπο και οι άλλες κότες. Παλιά στο χωριό η γιαγιά μου εφάρμοζε ένα βιαίο και άσχημο τρόπο για να σταματήσει τις κότες απο το να πετάνε. Έπαιρνε μια μεγάλη ψαλίδα, και έκοβε τα φτερά σχεδόν απο τη ρίζα. Οι κότες σακατεύοταν στα φτερά με αποτέλεσμα να φαίνονται άσχημες και να μη πετάνε καθόλου. Δε χρειάζεται όμως να κάνουμε κάτι τέτοιο για να ξε-μάθουμε τις κότες απο αυτή τη κακή συνήθεια!

Εγώ προσωπικά έχω βρεί έναν αλλο τρόπό πολύ πιο αποδοτικό! Ακούστε με πολύ προσοχή λοιπόν. Κάθε φορά που βλέπω μια κότα να το σκάει, αμέσως την πιάνω με τα χέρια, και με το χέρι μου τραβάω και αφαιρώ τα 7-8 τελευταία φτερά, απο κάθε φτερούγα χωριστά. Πιάνω ένα ένα τα φτερά απο κάθε φτερούγα και τα ξεριζώνω χωρίς να πονάει καθόλου η κότα. ΠΡΟΣΕΞΤΕ ομως. Δεν ξεριζώνουμε ολόκληρη τη φτερούγα, μόνο αυτό το μέρος το τελευταίο που σας δείχνω με το δάχτυλο μου στη φωτογραφία... Όπως βλέπετε ειναι 8 γκρί φτερά, προς το τέλος της φτερούγας. Είναι τα φτεράπου επιτρέπουν την πτήση στη κότα, και αυτά πρέπει να κόψουμε...



Με αυτή τη τεχνική λοιπόν, πιάνοντας τις "ατύθασες" κότες, πιάνουμε το πρόβλημα απο την ρίζα του, χωρίς να χρειάζεται να κόψουμε τα φτερά απο όλες τις κότες. Κόβουμε μόνο απο τις κότες που κάνουν τη ζημιά. Δε χρειάζεται για 2-3 κότες να την πληρώσουν και οι 50. Γιατί συνήθως τόσες είναι οι κότες που κάνουν τέτοιες σκανταλιές.

Αν βγαίνουν πάρα πολλές κότες απο την περίφραξη, τσεκάρετε για τρύπες στο φράχτη. Συνήθως με αυτό το τρόπο βγαινουν πολλές κότες έξω...
   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου