Τα χόρτα στη διατροφή των κοτόπουλων. Πως τελικά αυξάνουν την αυγοπαραγωγή; Η μήπως όχι;



Γράφει φίλος στη σελίδα μας, ότι όταν ταΐζουμε πολλά χόρτα στις κότες δεν βοηθάμε και τόσο στην αυγοπαραγωγή. Μας εξηγεί λοιπόν τους λόγους που δεν πρέπει να δίνουμε υπερβολική ποσότητα σε χόρτα στις κότες. Διαβάστε τα λίγα λόγια που μας λέει, και στη συνέχεια θα δείτε την ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ.


Γράφει φίλος στη σελίδα μας...
Τα πολλά χόρτα μειώνουν την αυγοπαραγωγή. Τα χόρτα περιέχουν πάνω από 90% νερό. Το αυγό για να δημιουργηθεί χρειάζεται κυρίως πρωτεΐνη και ασβέστιο, εάν οι κότες γεμίσουν το στομάχι τους με χόρτα δλδ με νερό θα κάνουν λιγότερα αυγά. Επίσης πολλά χόρτα περιέχουν ουσίες οι οποίες δεσμεύουν το ασβέστιο με αποτέλεσμα αυτό να μην επαρκεί και οι κότες να σταματάνε να γεννάνε ή να γεννάνε αυγά με πολύ πολύ λεπτό τσόφλι. Τα χόρτα μας δίνουν πιο νόστιμα αυγά όμως δεν αυξάνουν την αυγοπαραγωγή. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι στις μεγάλες αυγοπαραγωγικές μονάδες χρησιμοποιούν φύραμα και καθόλου χόρτα και οι κότες γεννάνε 300+ αυγά το χρόνο. Το σημαντικό είναι να υπάρχει ισορροπία στη διατροφή τους και αυτή να μην μεταβάλλετε δηλαδή να ταΐζουμε τις ίδιες σχεδόν τροφές, στις ίδιες σχεδόν ποσότητες κάθε ημέρα. Τα χόρτα καλό είναι να δίνονται καθημερινά αλλά με μέτρο. Έτσι θα έχουμε μία σταθερή παραγωγή όλο το χρόνο με μικρές αυξομειώσεις.
Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
Εγώ απο την εμπειρία μου τα όσα χρόνια που ασχολούμαι, έχω δεί ότι όσο περισσότερα χόρτα ταίζω τις κότες μου, τόσο πιο πολύ αυξάνεται η αυγοπαραγωγή. Και όσον αφορά το "λεπτό τσόφλι" εγώ απο την εμπειρία μου έχω παρατηρήσει ακριβώς το αντίστροφο. Ότι δηλαδη οι κότες παράγουν λεπτό και εύθραυστο τσόφλι όταν δεν τρέφονται καθόλου με χόρτα και δεν βοσκάνε.

Σύμφωνω απόλυτα ότι οι κότες δεν πρέπει να ταίζονται με ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ σε χόρτα, διότι η υπερβολή δεν κάνει ποτέ καλό. Όμως όσες φορές έδωσα στις κότες μου υπερβολική ποσότητα σε χόρτα, δεν είδα να είναι και τόσο λαίμαργες, εκτός αν έχουν μεγάλη έλλειψη τη προηγούμενη περίοδο σε πρασινάδα. Οι κότες όταν έχουν ποσότητα παραπάνω αυτή που χρειάζονται την διαλέγουν και τρώνε μόνο τα πιο νόστιμα μέρη απο τα χόρτα. Μπορούν να γίνουν πολύ επιλεκτικές. Και τα υπόλοιπα μένουν για λίπασμα στο χώμα, εφόσον όταν μαραγκιάσει το φύλλωμα απο το χορτάρι οι κότες δεν το προτιμάνε.

Απο την δική μου εμπειρία όλες αυτές τα χρόνια που ασχολούμαι με τις κότες και τη παραγωγή αυγών, δεν έχω παρατηρήσει ποτέ μαλακό τσόφλι. Αντιθέτως ο κόσμος που συνομιλώ καθημερινά μου αναφέρει περιστατικά για αυτό το φαινόμενο και η αιτία είναι ότι οι κότες δεν τρέφονται σωστά δηλαδή δεν τρώνε χορτάρι χώμα, δεν παίρνουν σωστά το ασβέστιο κλπ.

Ξέρω ότι υπάρχουν λαχανικά που δεσμεύουν μέσα τους το ασβέστιο, και ως εκτροφέας καναρινιών που ασχολούμουν χρόνια, γνωρίζω ότι ένα απο αυτά είναι το σπανάκι. Άλλα λαχανικά ήταν απολύτως φιλικά, και για να έχουμε ασφαλής γέννες στα καναρίνια έπρεπε η διατροφή να είναι πλήρης σε χορτάρι. Μάλιστα όσο περισσότερο χορτάρι τάιζα, σε συνδιασμό με πρωτείνες γένναγαν περισσότερα αυγά. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τις κότες. Είναι η εμπειρία μου και δεν μπορεί να αλλάξει, αυτά έμαθα τόσα χρόνια!

Η συμβουλή η δική μου λοιπόν είναι να ταίζουμε αύθονο χορτάρι τις κότες, γιατί κάνει θαύματα, και καμία τροφή δεν μπορεί να το αντικαταστήσει. Απλώς η βασική τροφή είναι εξίσου σημαντική και δεν πρέπει να την αμελούμε. Ο καλύτερος συνδιασμός για να παίρνουμε αύθονα αυγά όλη τη περίοδο είναι να έχουμε μια μεγάλη ποικιλία στη διατροφή των κοτοπουλών μας. Και ποτέ μεγάλες αλλαγές στη διατροφή τους, αλλά και στη καθημερινότητα τους. Τα ζώα αποδίδουν πάντα στη συνήθεια...

   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου