Πως θα κάνουν περισσότερα αυγά οι κότες. Η μικρή εμπειρία μου...



Αύξηση της αυγοπαραγωγής στο κοτέτσι. Δεν είναι μόνο η διατροφή που θα μας φέρει την μεγάλη παραγωγή. Υπάρχουν και κάποια άλλα μυστικά, που μέσα απο την εμπειρία θα τα αναλύσουμε ένα ένα. Δείτε όσα μας γράφει ο φίλος πάνω σε αυτό το θέμα...

Ο φίλος μας Evangelos Lalos γράφει...
Επειδή βλέπω πολλά σχόλια για το πόσα αυγά κάνουν οι κότες, και αν είναι καλές ή όχι, εγώ με την λίγη αυτή εμπειρία μου, και επειδή έψαξα λίγο και στο ίντερνετ πριν ασχοληθώ με κότες, βρήκα τα εξής:
1. Η ράτσα παίζει το μεγαλύτερο ρόλο.
- Αν θέλεις αυγά μόνο, πάρε αυγοπαραγωγής ειδικές.
- Αν θέλει κάποιος παλιές κότες που να αμύνονται, να κλωσσάνε, και άλλα τέτοια όμορφα, μην ζητάμε την ίδια απόδοση σε αυγά.
- Αν κάποιος πάλι θέλει εξωτικά πουλιά, αν και δεν έχω πολλή εμπειρία, στο ίντερνετ βλέπω παραγωγές του τύπου 120-150 αυγά/ έτος για τις πρώτες 55-60 εβδομάδες.
- Αν πάλι θες κρέας, μην το ψάχνεις, πάρε κρεατοπαραγωγής, ή μικτού σκοπού αλλά μεγαλόσωμα ζώα (πετρωτές κλπ)

2. Η τροφή παίζει το δεύτερο ρόλο. Ακούω πολλούς λένε ότι με χόρτο μόνο παίρνουν 1 αυγό τη μέρα. ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ.
Η κότα χρειάζεται το 5% του βάρους της καθημερινά σε πρωτείνη/λίπος/υδατάνθρακες ώστε να διατηρηθεί ( το χόρτο έχει περιεκτικότητα σε νερό 80%. σε πρωτείνες 3-7% ανάλογα το είδος χορταριού). Άρα η πρώτη τροφή που θα φάει η κότα, θα πάει στην αυτοσυντήρησή της.
Από εκεί και πέρα, άλλες ράτσες μεταβολίζουν την υπόλοιπη τροφή και την κάνουν αυγό σε αναλογία 1 προς 1, δηλαδή για 70 γραμμάρια εξτρά τροφής καθημερινά θα γεννήσουν 70 γρμ αυγό , άλλες το κάνουν κρέας, και άλλες λίπος, ή και συνδυασμό αυτών.

3. Ασθένειες. Όσο πιο εξειδικευμένη είναι η κότα, τόσο πιο ευαίσθητη είναι στις ασθένειες. Οι πιο ανθεκτικές είναι οι ημι-άγριες, τύπου νανάκια ή και παλιές ράτσες.

4. Φάρμακα. Εγώ δεν δίνω και δεν θέλω να δώσω. Αυτό δεν σημαίνει πως αγνοώ την πραγματικότητα ότι οι κότες που αγόρασα 4 μηνών, για να γίνουν 4 μηνών έφαγαν και εμβόλια και αντιβίωση. Απλά δεν θέλω να δώσω εγώ. Ίσως και γι' αυτό δεν νομίζω να αγοράσω εκκολαπτική.
Από την άλλη, η μάνα η κλώσσα θα φροντίσει πιστεύω να δώσει στα μικρά αυτά που ξέρει ότι χρειάζονται, απλά πρέπει να έχει τρόπο να τα βρει, π.χ. αντί για αντιβίωση, ο παππούς μου έβαζε ένα κομμάτι ξύλο μηλιάδι στο νερό και αυτό άλλαζε το χρώμα του νερού. Δεν αρρώσταιναν ποτέ.

Αυτά από εμένα, παρακαλώ αν έχω κάπου λάθος διορθώστε με, αν ξέρετε και άλλα γιατροσόφια παρακαλώ αναφέρετε τα ώστε να μπορέσουμε όλο και περισσότεροι να αποκτήσουμε πιο σφαιρική γνώση. Καλημέρα σας

Η Ελένη ρωτάει...
Θα μπορουσες να μου δόσεις περισσοτερες πληροφοριες για το μηλιαδι σε τι αναλογιαστο νερο και που το βρισκουμε;
Το μηλιάδι είναι φυλλοβόλο χαμηλό δέντρο και το συναντάμε σε χαμηλά υψόμετρα, όπου κυρίως έχει άλλα αείφυλλα/πλατύφυλλα όπως πουρνάρι, κουμαριές και άλλα. Αν τώρα προσπαθείς να το βρεις μόνη σου στο εγγυώμαι δεν πρόκειται. Πήγαινε στο χωριό και ζήτα από κάποιον βοσκό να σου βρει ή κάποιον υλοτόμο. Λέγεται και μηλιός
Όσον αφορά την αναλογία, ένα κλωνάρι στο νερό τους, φαντάσου πως παλιά είχαν κομμένα μπιτόνια στα δύο και έβαζαν νερό. ξέρω γω, καμμια 10αριά λίτρα;
   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου